Канадският регулатор на фондовия пазар изиска от Google, след Facebook да забрани показването на реклами обявени на криптовалутна тематика, както и реклами на ICO и бинарни опции. Това искане идва от старши следователя от Комисията по ценните книжа на Манитоба в Канада Джейсън Рой (Jason Roy). Според него, блокирането на такава реклама във Facebook – заслуга на съвместната работа с ФБР и Целевата група по бинарни опции на Канада. Рой отбелязва:

“Много сме доволни от решението на Facebook. Надявам се, че Google ще се придържа към аналогична политика”.

От Google отбелязват, че в компанията вече има забрана, която те използват срещу водещите в заблуждение реклами. Въпреки това, Рой и други регулатори твърдят, че когато хората търсят в Google, могат лесно да се натъкнат на реклами от различни криптокомпании.

Регулаторите са особено загрижени за подобен вид реклама. Индустрията страда от измами в тази област, както и Израел, а в редица други страни напълно е забранено притежаването на подобни аукциони. Изглежда обаче, че властите прекарват под един гребен всички криптовалутни компании.

Едва ли Google толкова лесно ще се откажат от криптовалутната реклама. Експерт по контекстната реклама е казал за Times of Israel, че Facebook е отговорен само за 15-20% от рекламните бюджети на компаниите. Повечето средства на криптовалутните компании остават в Google.

Експертът казва също, че измамниците са готови да платят много пари за кликвания, за да останат в топ-а на търсачките. Той отбелязва, че една типична компания ще похарчи от един до два долара за клик, а измамниците – в пъти повече, защото те имат възможност да спечелят от един клик няколко хиляди долара, ако невнимателния инвеститор вложи средства в техния проект. Google в същото време отрече, че тази схема ще работи.

Leave a comment